V-am tinut la curent cu ultimele noutati de pe Valea Prahovei, acum in ajun de sarbatori. Initial am crezut ca 6 episoade vor fi suficiente pentru a relata aceste noutati. Incepem o suita de P.S, P.P.S, etc, si cam toate aceaste referitoare la Sinaia unde se pare ca febra pregatirilor este la maxim.
Intr-un post precedent am relatat despre telescaunul expres, statia de sus este elocventa, aduce chiar un record national, fiind la cea mai mare altitudine in Romania: 2093m!
Miezul problemei se afla la statia de jos...unde gasim: statia propriuzisa, garajul scaunelor, casa de bilete, un viitor mic restaurant? si locul unde va sta personalul permanent.
Statia, pupitrul de comanda si garajul in fundal:
In dreapta viitorul mic restaurant (?). Cu semn de intrebare pentru ca nu este confirmata informatia.
Portile de imbarcare sunt montate, mai urmeaza cititoarele de cartele maganetice.
Garajul gazduieste deja cele 85 de scaune care vor deservi instalatia. Totul este nou, inca in tzipla.
Cateva scaune au fost deja curatate de folia de protectie, primele teste avand deja loc.
Scaunele Leitner sunt de ultima generatie, canapelele fiind foarte confortabile (am testat :)). In plus, partea protectoare va asigura o calatorie de vis in timpul celor 5 minute cat dureaza o urcare. Aceasta parte protectoare este actionata automat, la iesirea din statie se coboara iar la intrarea in statie se ridica.
Lucrarea este aproape finalizata, urmeaza conectarea la bransamentul electric si primele teste serioase, pana acum se pare ca instalatia a fost pornita cu un generator pe motorina. Mai sunt lucruri de retusat, probabil ca acestea se vor rezolva in timp, asa cum s-a intamplat si cu telegondola rozulie.
O vizionare mai buna direct pe YouTube.
Ca o ironie, Teleferic isi testeaza de zor telescaunul antic din Valea Dorului. S-au facut si aici imbunatatiri la motoare, etc. Totusi cea mai buna imbunatarie ar fi pensionarea instalatiei si montarea unui telescaun demn de secolul in care traim.
5 comentarii:
De ce sa pensioneze instalatia din Valea Dorului? Doar pentru ca nu este de mare capacitate? Te-ai gandit ca poate are deja varsta necesara ca sa se incadreze printre mijlacele de transport retro?
E o ironie fina chestia cu "mijloace de transport retro"? Sper ca da :) Nu de alta dar atunci cand "urci" pe munte mii de oameni intr-o zi, la schi, nu prea poti sa-i tii in Valea Dorului cu mijloace "retro", decat daca lumea vine la plaja si sa asculte muzica din '70s. Eu unu' nu mai calc pe la tinicheaua aia de telescaun.
treaba e, cine bate partile noi? Ale cui sunt ratracurile? Ale lui Teleferic sau ale Primariei?
Pai partiile noi le bate primaria (care are doua masini). Iar celelalte le bate Teleferic, care are alte 2-3 masini. Dar chestia e curioasa, ma gandesc ca ar trebui sa fie un singur administrator al partiilor, care sa le si bata. Nu prea e nici corect ca Teleferic sa bata partia in Valea Dorului, iar turistii o sa continue pe noul drum si o sa urce cu expresul :)... tare.
Da e tare...:) S-ar putea sa vedem ratracurile lui Teleferic pe Carp si pe Drumul de Vara. Primaria are inca un mare dezavantaj: nu are traseu de urcare de la 1400 la 2000. Daca o sa cada la pace preturile vor creste. Daca nu cad la pace vom plati separat expresul. Sau o sa ne dam de 3-4 ori cu expresul sa vedem cum e si apoi ne intoarcem la vechiul teleski ca-i mai avantajoasa cartela de la Teleferic.
Trimiteți un comentariu