marți, 23 februarie 2010

O zi perfecta

De fapt doua zile perfecte, 22 si 23 Februarie. Soarele a rasfatat Bucegiul si implicit Sinaia. Din pacate pe 22, luni, instalatiile din Sinaia au fost inchise. Despre cum te poti bucura de o zi perfecta si in aceste conditii, intr-un post viitor. Dar astazi, 23, totul (instalatiile de transport pe cablu) a functionat. Fireste, in functie de numarul de turisti care au venit la o zi de schi. A fost lume dar exact cat sa nu fie nevoie nici de telescaunul expres sa functioneze si nici sa fie coada la telescaunul din Valea Dorului. In continuare, lucrurile pozitive si negative, caci nu-i asa, trebuie sa mai fie si ceva minusuri, altfel nu am fi in Romania...

Partii in conditii excelente!


Cred ca Sinaia nu a avut partii de aceasta calitate, pot spune ca anul acesta totul arata foarte bine (nu includem aici tranportul pe cablu unde evident, este jenanta oferta Teleferic). Toate partiile din Valea Dorului sunt foarte bine batute si balizate. Stratul generos de zapada a acoperit pana si gardurile de lemn ce se dovedesc foarte utile la inceputul iernii, dar pot fi si foarte periculoase in caz ca derapezi te poti lovi serios de ele. Balizajul excelent, Valea Soarelui beneficiaza de un marcaj foarte bun. Astazi a fost o zi cu soare, dar sunt convins ca si pe ceata un schior se poate orienta.


O perna cu aer e a fost folosita de amatorii de sarituri... fireste ca a fost si umflata, nu ca in imaginea de mai jos :)


Atmosfera a fost oarecum deranjata de snowmobile. Cu toate ca este interzisa folosirea acestora, mai toti care au datoria sa tina lucrurile sub control, tolereaza acest aspect. In Valea Dorului erau cei de la Salvamont, Jandarmeria montana, ba chiar si primarul orasului. Un echipaj Ski-doo a ambalat la maxim cateva sanii (cred ca erau cam 6-7 sanii la un moment dat, de la diversi). S-a brazdat muntele in lung si-n lat, s-au urcat toate pantele, s-ar fi urcat si la 100 de grade daca ar fi existat asa ceva... Aparent s-ar crede ca snowmobilele sunt numai prin vale, intr-un incursiune prin zona am avut neplacerea sa vad ca toata Valea Clirului, e brazdata de urme. Ba chiar se vedeau track-urile de senile departe spre zona Vanturis...rusinica!

Ramane un aspect cu proasta informare a pericolului de avalansa. S-au remarcat celebrele afise permanente cu pericolul de avalansa, afise amplasate in statia de telecabina de la 2000. Pe usa de iesire este postat un buletin de avalansa, dar din 11 Februarie! De apreciat faptul ca (banuiesc cei de la Salvamont) afiseaza aceste informatii. Dar un buletin vechi de 12 zile nu este util nimanui. Decat asa, mai bine lipsa... Un aspect pozitiv este aparitia unui alt panou cu date meteo, amplasat in statia de teleferic de la 1400. Asa am aflat ca erau -7 grade la ora 8:30. Amplasarea pe un perete lateral este insa destul de proasta.



Sa trecem un pic la versantul estic si la partiile Drumul de Vara, Tarle, Papagal, Carp. Riscul de avalansa este prezent, cea mai sigura partie fiind Drumul de Vara. Pot spune ca cel putin astazi era intr-o stare excelenta. Zapada batuta de ratrac pana la 1400, fara pietre (in zonele notorii), balizat si cu plasa de protectie. La ora inchiderii telescaunului din Valea Dorului, Drumul de Vara a fost chiar foarte populat. Trebuie mentionat ca se schiaza pana la teleferic la 1400. Carpul destul de inghetat, insa dupa o perioada cu soare, diverse fete s-au inmuiat exact cat sa ofere coborari perfecte.


La baza fetei mari a Carpului, s-a amenajat un drum de iesire, desupra firului vaii. Drumul, chiar batut de ratrac, faciliteaza o coborare mai lunga a fetei mari.


Tarlele si Papagalul, balizate si cu zapada grea. Pericol de avalansa pe aceste trasee.




Prelungirea Tarlelor aduce un plus acestui traseu, cu mentiunea ca intersectia cu Drumul de Vara, chiar daca este semnalizata, este destul de dificila datorita inaltimii care se creaza in urma trecerii ratracului pe Drum. Astfel, s-a creat o saritoare de aproximativ un metru... deci atentie. Portiunea noua, adica coborarea din Drumul de Vara, este batuta de ratrac pana la iesirea de la Cota 1500.


Niciun comentariu: